VOOR 15:00 BESTELD, VOLGENDE DAG IN HUIS

GRATIS THUISBEZORGD VANAF €50

ACHTERAF BETALEN

GRATIS RETOUR

100 jaar Anna van Toor

Ze is jarig!

 

 

Het familiebedrijf Anna van Toor bestaat 100 jaar. Honderd jaar Nederlandse mode. Het is bijna niet voorstelbaar dat de Anna van nu haar oorsprong vond in 1918 toen Cornelis van Toor voor zichzelf begon als koopman in textiel.

Confectie bestaat in 1918 nog niet. Mensen maken hun kleding zelf. Cornelis van Toor verkoopt textiel, naaimachines en aanverwante artikelen. Huis aan huis én in zijn winkel in Tienhoven. In 1929 verhuist de winkel naar Ameide waar deze maar liefst 82 jaar heeft bestaan. In 1948 wordt het bedrijf Van Toor voortgezet door 3 zonen: Aart, Jan Hugo en Kees van Toor, waarna Jan Hugo in 1968 alleen verder gaat. Hij opent al snel 8 winkels, geïnspireerd door het verhaal van een New Yorkse koopman. Dromen durfden de Van Toor’en altijd al.

Door ziekte van Jan Hugo komt in 1975 de oudste zoon Cees van Toor op 19-jarige leeftijd in de zaak. Hij leert het technische vak in een fabriek en de verkoop in het confectiecentrum in Amsterdam. Drie jaar later treedt ook broer Piet toe tot het bedrijf en samen gaan zij de koers bepalen. Na de crisisjaren van 1980 tot 1982 vindt het bedrijf de weg wederom omhoog. In dezelfde jaren start Annette van Toor, vrouw van Cees, in het bedrijf en geeft met haar uitstraling en charisma een boost aan de verkoop. Ook Han van Toor komt in het bedrijf en wordt verantwoordelijk voor de logistiek. De naam is inmiddels definitief Van Toor Fashion geworden. In een rap tempo worden er verschillende filialen geopend en overgenomen.

Nieuwe winkels worden geopend in Leerdam, Houten, Nieuwegein, Culemborg en daarna volgen ook Utrecht, Tiel, Gouda, Oosterhout en Breda. In 1994 is het tijd voor een nieuw kantoor en distributiecentrum én de viering van het 75-jarig bestaan.

In 1992 treedt Jan Paul van Toor, de jongste broer van Cees en de huidige directeur van Anna van Toor, in dienst.
Gevolgd door Chantelle van Toor in 1995.

Het bedrijf neemt in 1996 Suisse mode met 10 winkels over, die direct verbouwd worden naar het Van Toor Fashion concept. Die nieuwe winkels zijn voor een deel gevestigd in steden als Utrecht en Breda. Het is al snel duidelijk dat een formule als Van Toor Fashion niet kan functioneren op deze A-locaties. Voor een onderscheidende identiteit is een eigen merk essentieel.
Anna van Toor en Anna zijn geboren. In 1999 wordt het nieuwe winkelconcept geintroduceerd met de eerste opening van een Anna van Toor winkel in Utrecht Oudegracht.

Een nieuwe winkel, een nieuwe naam én het introduceren van het eigen merk. Een nieuwe formule dus en daarmee de start van een nieuwe fase voor het familiebedrijf Van Toor.Hiervoor zijn andere vaardigheden nodig. Niet alleen inkopen en verkopen maar ook een collectie ontwerpen en laten produceren. Precies die collectie presenteren die voor ogen wordt gehouden.In plaats van een winkel met louter merken is het bedrijf met Anna van Toor een merk geworden en dat was precies de doelstelling.

Een andere belangrijke ontwikkeling is de start van de webshop in 2010. Het bedrijf zonder Anna.nl is vandaag de dag niet meer voor te stellen. In 2015 start Anna van Toor opnieuw met de make-over van de winkels. De ene na de andere make-over volgt en ook worden weer nieuwe winkels geopend, maar de grootste veranderingen bevinden zich online. De combinatie van winkels en online is nodig. Op naar de volgende 100 jaar!

Anna van Toor anno nu richt zich op de moderne vrouw. De vrouw die er graag goed uit ziet maar niet op zoek is naar de allerlaatste hype of trend. Die vrouw is dynamisch en veelzijdig. Bij ons vindt ze mode voor diverse rollen. Van zakelijk tot feestelijk en van casual tot verleidelijk. Vrouwen die geloven in kwaliteit. Mooie stoffen. Een goed, eerlijk advies. Dat is Anna.

 

VOOR 15:00 BESTELD, VOLGENDE DAG IN HUIS

GRATIS THUISBEZORGD VANAF €50

ACHTERAF BETALEN

GRATIS RETOUR